Велика кільцева дорога – це економічний прорив для Київщини

Київська область уже більше десяти років шукає інвестиційний проект, який дозволив би побудувати Велику кільцеву автомобільну дорогу (ВКАД) навколо столиці. Хто готовий взяти на себе ініціативу і відповідальність?

Сьогодні транспортні потоки спрямовано так, що Київ щодня захлинається в кілометрових заторах, далекобійники розбивають обласні дороги багатотонними фурами, а десятки тисяч машин – отруюють навколишнє середовище вихлопними газами.

Кардинально виправити ситуацію може будівництво Великої кільцевої дороги на відстані 30-40 кілометрів від межі Києва. І цей проект вже повністю готовий до реалізації та включений окремим пунктом до передвиборної програми Опозиційного блоку на місцевих виборах. Про перспективи будівництва Великої окружної та позитивні наслідки для жителів області «Тиждень Київщини» поговорив з лідером Опозиційного блоку на Київщині – Олександром КАЧНИМ.

okruzhna km– Олександре Сталіноленовичу, що дасть області будівництво Великої кільцевої?

– Насамперед – це мінімум 10 тисяч робочих місць для жителів Київської області, і мільярди євро інвестицій у економіку Київщини. До сьогодні Київ залишається єдиним великим містом в Україні, у якого немає об’їзних шляхів. Тому щодня столицею проїжджають десятки тисяч транзитних автомобілів. Вони руйнують дорожнє покриття, отруюють повітря шкідливими викидами і заважають руху місцевого транспорту не лише в столиці, а й області. Завдяки будівництву Великої кільцевої всі ці проблеми зменшаться у рази.

– Але будівництво такого грандіозного проекту – це великі гроші. А в бюджеті сьогодні, за словами нинішніх урядовців, коштів нема…

– Велика кільцева дорога за нашим проектом буде будуватися і обслуговуватися на умовах концесії. Тобто гроші на будівництво ВКАД виділяє інвестор. Повертати вкладене він буде за рахунок введення платного проїзду кільцевою для водіїв вантажівок або за рахунок розвитку і будівництва прилеглої інфраструктури: АЗС, СТО, ресторанів, логістичних центрів, складів, гіпермаркетів.

– Скільки потрібно часу на реалізацію проекту?

– За нашими розрахунками, повністю закінчити роботи з будівництва ВКАД можна до 2021 року – тобто за п’ять років, якщо розпочати роботи вже наступного року.

– А в скільки оцінюється сам проект?

– Без вартості викупу земельних ділянок у власників, без компенсацій за дачні ділянки та без вартості енергозабезпечення проект оцінено трохи більше ніж у мільярд євро.

– Розкажіть детальніше про робочі місця – звідки їх візьметься так багато, як ви говорили раніше?

– На період будівництва дороги там знадобиться багато фахівців робочих спеціальностей – будівельників, електриків, дорожників, різноробочих, водіїв і ін. Сьогоднішня ситуація в Україні нагадує часи Великої депресії в Сполучених Штатах Америки в тридцяті роки минулого століття. Тоді в США безробітних залучали до громадських робіт із будівництва доріг, мостів, каналів тощо, і сьогодні в Америці чи не найкращі дороги у світі.

По закінченні будівництва буде створено багато робочих місць з обслуговування Великої кільцевої дороги та прилеглих інфраструктурних об’єк­тів. Наприклад, після закінчення будівництва ВКАД, вздовж неї буде побудовано щонайменше 15 потужних логістичних центрів (частина з яких переїде сюди з Києва), технопарків та індустріальних парків, а це – мінімум 200 робочих місць на кожному з них. Додайте до цього СТО, АЗС, готелі, мотелі, ресторани та кафе, склади, магазини, які рівномірно будуть розташовані впродовж 214 кілометрів ВКАД. Усі ці об’єкти потрібно укомплектувати персоналом. Тобто 10 тисяч робочих місць – це навіть приблизний мінімум.

– Які сучасні технології будуть використовуватися під час будівництва ВКАД?

– Насамперед зазначу, що згідно з нашим проектом, будуватиметься Велика кільцева за європейськими технологіями. Асфальтобетонне покриття буде на рівні німецьких автобанів із міжремонтними термінами не менше 11 років.

Велике кільце навколо столиці будуватимуть, захищаючи трасу шумозахисними екранами біля населених пунктів, обладнають освітленням, підземними переходами та екологічними тунелями для міграції звірів. Адже ВКАД ніде не перетинається з іншими дорогами на одному рівні, тут не буде «перехресть», світлофорів та інших факторів, що стримують потік транспорту.

І найголовніше – вздовж Великої кільцевої буде прокладено потужну оптоволоконну мережу, яка забезпечить область якісним інтернет-покриттям і дозволить розвивати IT-технології.

– Нова кільцева будуватиметься на відстані 27-41 км від центру Києва, чи не завелика це відстань?

– Дивіться, в Лондоні, наприклад, середня віддаленість кільцевої дороги від центру столиці Британії становить 30 кілометрів. У нас приблизно та сама цифра. Завдяки такому радіусу нова траса проходитиме територією восьми районів Київської області, з’єднає три міжнародні транспортні коридори, що пролягають Україною, а також чотири національні й замкнуті на столиці автомагістралі.

Завдяки цьому всередині кільця ми зможемо відремонтувати обласні дороги, які завдяки тому, що ними не будуть їздити транзитні вантажівки, довго залишатимуться в гарному стані.

І нарешті – завдяки такій віддаленості в області значно поліпшиться екологія, адже десятки тисяч автомобілів не будуть забруднювати повітря Київщини токсичними викидами.

– Чи будуть якісь зміни до плану будівництва дороги?

– Так, ми підтримаємо вимоги мешканців міста Українка щодо внесення змін до проекту. Згідно з існуючим планом, у районі річки Стугна, де зараз зона відпочинку мешканців міста, за 50 м від пляжу пройде 8-полосна естакада мосту через Дніпро, до того ж планується і залізничний міст. Громада нарікає на те, що під час проектування Київської кільцевої дороги до уваги не бралися ані стратегічний план розвитку міста Українка, ані генеральний план забудови міста. Ми можемо внести зміни в проект і зробимо це.

– Чому ви так упевнені в тому, що ВКАД вдасться втілити в життя?

– Тому що ми займаємося цим від початку задумки будівництва і до готового затвердженого проекту. Після перемоги Опозиційного блоку на місцевих виборах ми приступимо до організаційної стадії його реалізації. Благо, що в нас вже є домовленості з потенційними інвесторами.  Благо, що в нас вже є домовленості з потенційними інвесторами у ВКАД. Переконаний, що реалізація цього грандіозного проекту відродить економіку Київщини і дозволить мешканцям області знайти високооплачувану роботу поряд з домівкою.

ВЕЛИКА КИЇВСЬКА КІЛЬЦЕВА

okruzhna v 2

Будівництво:

214 кілометрів – довжина дороги. 

Необхідно: побудувати – 148 км, реконструювати – 66 км.

2 мільярди євро – Орієнтовна вартість будівництва (без викупу земель, компенсації за дачні будинки та без електрозабезпечення).

Кількість смуг руху – 4-6.

Пропускна спроможність автомагістралі – від 100 тис. до 170 тис. автомобілів на добу.

Максимальна швидкість руху автомобілів – 150 км/год.

3 нових мости через Дніпро (Північний перехід) – 8220 метрів; через Дніпро (Південний перехід) – 4923 метри; через Десну – 1505 метрів.

7 естакад загальною протяжністю 8910 метрів.

35 дворівневих транспортних розв’язок.

78 шляхопроводів.

Кільцева дорога з‘єднає міжнародні автомобільні дороги:

  • М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі
  • М-03 Київ – Харків – Довжанський
  • М-05 Київ – Одеса
  • М-06 Київ – Чоп
  • М-07 Київ – Ковель – Ягодин

Що дасть будівництво кільцевої

  • створення понад 10 тисяч робочих місць; 
  • щокілометра – інфраструктурний об’єкт (АЗС, магазин, СТО, мийка, стоянка ТІR, мотель, ресторан/кафе);
  • 15 великих логістичних центрів (частина з них виїде з Києва на кільцеву);
  • 2-3 технопарки;
  • 1 індустріальний парк;
  • будівництво вздовж кільцевої дороги потужної оптоволоконної мережі;
  • зростання середніх експлуатаційних швидкостей руху транспортних засобів, у порівнянні з існуючими умовами руху через Київ, зокрема: для вантажних автомобілів - з 25 км/год. до 80 км/год.; для автобусів - із 25 км/год до 75 км/год.; для легкових автомобілів - з 35 км/год. до 110 км/год.;
  • зменшення ДТП у 4 рази у Києві;
  • зменшення кількості шкідливих викидів в атмосферу на 40-50%.

Київська Область: місцеві новини регіону

Київська Область - це адміністративний центр України. Новини регіону є лакмусовим папірцем загального стану речей в країні. Суспільно-інформаційній бюлетень «Тиждень Київщини» прикладає максимум зусиль для висвітлення найсвіжіших новин Київської Області, найгостріших суспільно-політичних питань, щоб разом шукати можливі шляхи їх вирішення та завжди бути на інформаційній хвилі